26 Mart 2014 Çarşamba

Kendi çıkardığımız kalıptan pantolon ve cep dikişi aşamaları

 Hatırlarsınız bir önce ki yazımda kendi kalıbımızı nasıl çıkartacağımızı anlatmaya çalışmıştım.Örnek olarak eski bir çocuk pantolonu kullanmıştım.Bakabilirsiniz; Çocuk pantolonundan kalıp çıkarıyoruz. Sıra geldi bu kalıbı pantolona çevirmeye..                                            
                                                     Öncelikle kendimize giyilmeyen bir baba pantolonu buluyoruz,yada benim gibi 3-4 tane bulup seri üretime geçiyoruz:D Normalde büyük pantolondan çocuk pantolonu yapılırken,kalıp direk pantolonun üzerine konulup biçilir genelde.Bende öyle yapıyordum,fakat bu kez büyük pantolonun iç ve yan dikişlerini açıp ütüledim ki kalıp çıkarırken sorun yaşamayayım.İlk başta pantolonun kemerini kesiyoruz.                                                                                                                                                                                                                         
                                                                
              Görüldüğü gibi.Tabi ben evde ki pantolonları değerlendirmek için böyle yapıyorum.Böyle fikirler hoşuma gidiyor,elinde kumaşı olanlar,kumaşın yüzü içe gelecek şekilde katlayıp biçebilirler.
                      
                                                                                              Gördüğünüz gibi tüm dikişleri açtım ve kalıpları üzerine koyup biçtim.Pantolon parçaları ( yada kumaş) çift kattan yüzü yüzüne gelecek şekilde konur.                                                                            
                                                  Cep dikişini öyle sevdim ki çocukların bütün pantolonlarına yapıyorum.Hatta bu pantolonlarda cep kalıplarını kendim çıkardım.Pek düzgün olmadı ama önemli olan tekniği öğrenmek dimi ama?                     
                                                                                                                                     
           
   Sıra geldi pantolon cep dikişini elimden geldiğince anlatmaya.Farkındayım bir anda kumaşın rengi değişti ama bu benim birden fazla işi idare etmeye çalışmamla alakalı bi durum daldan dala misali:D Siz işin bu kısmına aldırmayın aynı teknik sonuçta:)       Cep torbalarını da değişik renklerde kullanmayı seviyorum hem parça kumaşlar değerlenmiş oluyor bu sayede!                                
                                          Pantolonun ön parçasındaki cep girişine cep torbasını resimde ki gibi koyuyoruz.Pantolonun ön yüzü bize bakacak,yani kumaşın tersine koymuyoruz cep torbasını!!                       
                                               Cep torbasını pantolonun cep girişine dikiyoruz.                 
                                                          Açıp alta doğru katlıyoruz,yani aşağıdaki resimde ki gibi..               
                                                                Bu aşamada ütülüyoruz.           
 

                               Ve cep girişinin kenarından incecik bir dikiş gidiyoruz.Bu dikiş ,cebi daha dik tutacak.               
                                                                                           Bu da tersten görünüşü..Şimdi pantolon bu şekildeyken diğer,kalça robalı cep torbasını üzerine koyuyoruz,aşağıdaki resim de olduğu gibi...             
                                                                          Üst kısımdan iğneliyoruz.  Pantolonun düz tarafını çevirdiğimiz zaman alttaki gibi olacak.
                                                                                                            Ve arka pantolon parçasını üzerine koyup dikiyoruz.Tabi kumaşın yüzüne tersine dikkat ederek işlemi tamamlıyoruz.                                            
                
                                                                                                                        Diktikten sonra alttan görünüşü.

                   
                      Bu da açılmış hali.Diğer tarafın cebini de aynı şekilde yapıyoruz ve cepleri birbirine dikiyoruz ,pantolon iç ve yan dikişlerini kapatıyoruz ama kapatmadan önce belki benim gibi pantolonun yan tarafına biyelerle süsleme yapmak istersiniz.                                                                                                                          
 


                                                                                      Biyeler ve ilikler çok düzgün olmadı ama bu sorun kesinlikle benden kaynaklanmıyor:D        



            Seri üretim dedim ya:) arkadaşlar öğrendiğim kadarıyla,yada kısıtlı dikiş bilgimle anlatmaya çalıştım.Eğer gözünüze çarpan bir hatam olduysa lütfen belirtin.Ben cepleri böyle yapıyorum belki de yanlış yapıyorum:) Öyleyse eğer doğrusunu öğrenmek isterim .Umarım anlaşılır olmuştur.      
                     
                                     
             



                                                                   


6 yorum:

  1. Cocuk kiyafeti dikmek zordur. Ellerinize saglik, iyi is cikarmissiniz. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  3. Bravo valla atmiyosun,usenmeyip boyle degerlendiriyosun ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım ki giyilecek durumu kalmamış kalıbını cıkarıp elimde bulunduruyorum Allaha şükür hiç üşenme huyum yoktur:D Teşekkür ederim

      Sil
  4. Çok güzel olmuş elinenize sağlık yanlız video olarak olsaydı keşke daha iyi anlaşır olurdu

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş elinenize sağlık yanlız video olarak olsaydı keşke daha iyi anlaşır olurdu

    YanıtlaSil