26 Mayıs 2014 Pazartesi

Farklı bir duble paça yapılışı

Duble paça yapılışında genelde paça boyu biraz uzun bırakılır ve katlama tekniği farklıdır.Ben bu paçayı hazır bir çocuk pantolonundan bakarak uyguladım.Yine aynı şekilde  paça boyu yaklaşık 10 cm uzun bırakılıyor fakat paçanın iç kısmına bir parça ekliyoruz....İlk resimdeki pantolonun henüz dikişlerinin kapatılmamış hali ve iç kısım...
                                                                                                                                                                                                     Ben farklı renkte bir kumaş kullanmak istedim.Paçanın genişliğinde,yaklaşık 8-10 cm eninde bir parçayı her iki paça için de kesiyoruz.                                                                                                                
                                             

                                           Parçayı hem üstten hem alttan içe doğru kıvırarak iğneliyoruz.Aşağıdaki resim de göstermeye çalıştım.

                                       Yani bu şekilde iğneleyip dikişe hazırlıyoruz.
                                               İğnelediğimiz yerlerden düz dikiş geçiyoruz.

                                                                                    Ve iki adet dikdörtgen parça hazırlayıp biye yapıyoruz

                                                        Hazırladığımız biyeyi pantolon paçasına eklediğimiz kumaşın tam ortasından iğneleyip dikiyoruz.Biyeyi diktiğimiz taraf pantolonun tersi olmalı!

                                                       Biyenin ucuna ilik açıyoruz.Ben iliği önce açmayı unutmuşum sonradan açtım ama farkeden birşey olmadı.                                                                                                                                                      

                                           Ve pantolonun dış kısmına yani paçayı kıvırıp biyeyi çevireceğimiz yere denk gelecek şekilde yerini belirleyip bir düğme dikiyoruz.                                                                                                                                

                        Bu şekilde paçayı tamamlıyoruz ve iç bacak dikişlerini kapatıyoruz.Ben kapatılmış halini de resimlemiştim ama maalesef küçük bir hatadan dolayı diğer resimlerim silindi.Bu şekilde de faydalı olmuştur umarım..                                                                                                                                                               

 
                         

6 yorum:

  1. Yazlik pantolonlarda da cok guzel olurboyle paca, yazdim kenara.. tesekkurler..

    YanıtlaSil
  2. Ayy sevdim bu yontemi güzl olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Oooo, süper görünüyor gerçekten :)

    YanıtlaSil