29 Ekim 2014 Çarşamba

Tek kalıp iki farklı model / volan çalışması

Aslına bakarsanız yaz ortalarında kuzenim için dikmiştim bu elbiseyi facebook ta paylastım fakat blog ta post hazırlamaya fırsat bulamamıştım.Geçenlerde farklı bir versiyonunu kızım için diktim.Elbisenin çok fazla zorluğu yok kalıpta sorunsuzmuş.Tek göz dolduran detayı tek tarafta kullanılmış volan olması.. 
            Hem bluz hem elbise olarak değiştirilmeye müsait bir kalıp ayrıca! Peki bu volan detayı nasıl yapılıyor? Birtek bu model için değil basit bir bluz kalıbıyla da bu şekilde volan kalıbı çıkarabilirsiniz.Kalıpta veriliyor ama ben kendim çıkarttım.1.Fotoda ki gibi bluz ön parçasını kat yeri yaka tarafına gelecek şekilde katlayıp,volanın genişliğini yakadan itibaren veriyoruz resim de çok net anlaşılıyor zaten! 2. fotoda volan kalıbının çıkmış hali! Gördüğünüz gibi yaka ve kol oyugu aynen bluzda ki gibi...
                                                                                                         Bluz ön parçasını yüzü bize bakacak şekilde koyuyoruz.Volanda aynı şekilde yüzü bize bakacak            
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Yakanın tam ortadasından iğneliyoruz ki diğer parçayı koyarken kaymasın..
                                                                                                                                        Şimdi bluz arka parçasını bu kez kumaşın tersi bize bakacak şekilde diğerlerinin üzerine koyup omuzlardan ve yanlardan iğneyle sabitliyoruz..Önce omuzlar kapatılıyor!

                                                                                                       Dikişi yaparken volanı araya aldığımızdan emin olmalıyız.Bu arada üstte ki resimde volanla bluz aynı boyda değil! volanın fazlasını sonradan kestim.Bunu burada hatırlatmak istedim! Bluzun yan tarafıyla volanın ki aynı hizada olacak aşağıya doğru genişliği kendiniz ayarlayabilirsiniz...

                                                                                                                      Bunlar da benim yaptıklarım.İkinci yaptığım elbise de alt etek parçasını siyah kullandım bu şekilde de gayet hoş bi model..
            ınstagram/nrc.kacar 
                            






4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş ellerine sağlık. Acaba nasıl durur diye düşündüğüm modellerden biriydi. Test edilmiş ben de onaylıyorum ve listeye yazdım bile :)) Anlatım da harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıp sorunsuz cok güzel aycan ulus tesekkürler:)

      Sil
  2. Değişik ve hoş bir modelmiş.güzel de anlatmışsın.ellerine sağlık. Kuzucun güzel günler de giysin:)

    YanıtlaSil