28 Aralık 2014 Pazar

Pratik kesim bluz ve kol dikişi

 Bir çoğumuza kalıpla çalışmak kolay gelse de ben daha çok pratik çalışmayı seviyorum.Çok içinden çıkamayacağım bir model olmadıkça düz kalıbın üzerinde ufak tefek değişiklikler yaparak,bir nevi kendimi geliştirmiş gibi hissediyorum nedense!! Özellikle çocuklara yaptığım dikişlerde onların giysilerini kalıp olarak kullanmak daha kolayıma gidiyor..Bir süre önce instagram da yaptığım bir paylaşımda,gelen yorumlardan birkaç arkadaşım için pratik çalışmanın zor gibi göründüğünü anladım.Bu yazı biraz da onlar için gelsin...Ve daha önceki bir yazımda bana yorum bırakıp bu şekilde kol'un nasıl takıldığı konusunda ricada bulunan Büşra Angel arkadaşım için gecikmiş te olsa bu yazıyı hazırlayabilmiş  oldum..
 Öncelikle bluzu her kim için yapacaksak onun giydiği bir kıyafeti katlı olan kumaşın üzerine            ( bluz da aynı yönde katlanmış olacak) koyuyoruz...                                                                                    
 
                                                                                Kol genişliğini alttan ve üstten işaretliyoruz

 
                                                                                      Bu iki çizginin arasından kol evini oyuk şeklinde düzgünce çizdik.Elde de yapabilirsiniz ama Böyle aşamalarda riga cetvelleri çok işe yarıyor arkadaşlar! Ben kol rigası kullandım...

                                                                                    Aşağıda ki resimde olduğu gibi! Ben derinliği göz kararı ayarladım ama omuzu biraz geniş kesmişim sonradan düzelttim                                   

                                                                                 Dikiş paylarıyla birlikte bluzun etrafından,boyunu ve yakasını istediğimiz gibi ayarlayıp kesebiliriz...                                                    

                                                                                     Bu şekilde bir ön ve arka oluşturduk.Ön yaka daha derin..

                                                                                        Kol kalıbını nasıl çıkardığımı anlatayım.Kumaşı katlayıp,katlanmış tarafa bluzun omzu gelecek şekilde koyup iğneliyorum..

                                                                                  Bu aşamada yine cetveller yardımıma koşuyor! Bluzun kol oyuğunu ve genişliğini kumaşa aktarıyoruz kısaca..                                                                                            

                                                                         Sabunla çizdiğim yerlerden kestim ve bu şekilde kol kalıbını çıkarttım.Fakat bir kez daha belirtmek isterim ki benim eğitim anlamında hiçbir dikiş bilgim yok! Tamamen internet üzerinden ve nasıl kolayıma giderse, ne şekilde kafama yatarsa o şekilde ilerliyorum.Bu yüzden yanlışım olursa affola:)                                                                                                              

                                                                                          Parçalarımız hazır..Şunu da belirtmek isterim ki normalde iç dikişleri zikzak dikişle temizliyorum ama bu kumaşta gerek duymadım çünkü çok temiz görünüyordu zaten:)
 Gelelim kol dikişine!! Bir çok arkadaşım kol takımını beden dikişi kapatıldıktan sonra yapıyor..Daha önceleri bende öyle yapıyordum daha doğrusu yapmaya çalışıyordum.Uzun lafın kısası yine işin kolayına kaçmanın bir yolunu buldum nıhayet:D Bluzun omuz dikişleri kapatıldıktan hemen sonra! bakınız alttaki resim gayet anlaşılır sanırım..Beden dikişini kapatmadan,her ikisininde ters yüzü üste gelecek şekilde koyup...
 
                                                                                     İğnelerle birleştiriyoruz,kol'da fazlalık çıkarsa elimle dikip bedene yediriyorum.Üzerinden makine dikişi geçiyoruz...

                                                                                           Ve bedeni kapatırken ben tam koltuk altından iğneyle tutturup önce yan dikişleri daha sonra kol altı dikişini geçiyorum,aksi taktirde kaymalar oluyor ve dikişler denkgelmeyebiliyor!! Bunun da bir püf noktası vardır eminim...

                                                                                              Poz ver deyince de böyle anlamsız görüntüler ortaya çıkıyor tabi:D 
               İnstagram/ nrc.kacar
                                     


38 yorum:

  1. aslında ben kalıpla çalışmayı daha çok tercih ediyordum çünkü kolu bi türlü oturtamıyordum ama senin kol yapma tekniğin süpermiş...ben de artık böyle yapıcam çook teşekkürler...oğlunun şirinliğine de bittim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ee çocuklu anneler olarak her işin kolayını bulabilmemiz lazım neva nur:) teşekkür ederim

      Sil
  2. Gayet basarili, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Çok pratik bir yöntem olmuş tesekkürler :)) Kolda yedirme büzgü olmayacaksa ben de böyle takıyorum. Ama ufaklık harika pozlar da süper ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok böylede yedirebiliyoruz Aycan cm :D şaka tabi sen daha iyisini bilirsin tesekkurler ;)

      Sil
    2. Merhaba düz makineylemi yaptınız

      Sil
  4. Sagol servercm sen nerelerdesin bu arada?

    YanıtlaSil
  5. Pratik dikiş yaptığımda deneyeceğim, elinize sağlık.Bu arada modeliniz de çok tatlı.

    YanıtlaSil
  6. Gayet açık anlaşılır bir şekilde anlatmışsınız. Emeğinize sağlık. Bende pratikte aynı şekilde yapıyorum. Yanlar kapatmadan kol daha rahat çalışılıyor. Minik prens güle güle giysin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim sevgili şebnem yetersiz dikiş bilgimle,yeni başlayanlara bir nebze olsun faydali olabiliyorsam ne mutlu bana

      Sil
  7. Pratik yöntemlerin ustası :)) Ben kursa gittim ama kurs hocamız Singer mağazasının kızıydı ve henüz çok gençti ve çok da usta değildi,hatta benim bir elbisemin yakasını kesmişti de çok üzülmüştüm.Kalıpla çalıştığım için o cetveller var ya benim onlardan hiç olmadı ,adını bile şimdi sizden öğrendim.ve özendim almalıyım dedim.Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah daha usta olmama çok var;) Bende çok seyi yeni yeni ögreniyorum.Bir önceki yazımda facebookta bir gruptan bahsetmistim orada dikisle ve malzemeleriyle ilgili o kadar çok şey ögreniyoruzki katılmadıysanız tavsiye ederim.O cetveller gerçekten çok işe yariyor daha önce niye almadim diye düşünüyorum bende ;/

      Sil
  8. çooookk tesekkürler,yavrunuzu da Allah bagıslasın,Cicisi de pek yakışmış:)

    YanıtlaSil
  9. Bazen kuralların dışına taşıp kendimizden birşeyler katıncada ortaya güzel şeyler çıkıyor sizinkide bunun kanıtı,bende kolu hep en son takarım ama bunu mutlaka deniycem...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuralların dışına çıkmak bazen işe yarayabilirde acaba yanlış biseymi yapıyorum diye korkmuyorda degilim;D sevgiler

      Sil
  10. Çok güzel olmuş, çok da yakışmış. Pozlar da yakıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ;)) tesekkür ederiz begüm teyzesi hersey sizin için ;)

      Sil
  11. Mankenleriniz çok yaratıcı...:)))

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten çok pratik, evdeki bluzlarımdan deneyeceğim. O modele söyleyin, bu kadar şirin pozlar vermesin, teyzeler netten de ısırabilir :)) Hacivat - Karagöz pozu favorim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Netteki teyzeler ısırır ha sevdim bunu :) Yanlız siz söyledikten sonra baktım hakkaten hacivat karagöz pozu vermiş farkında değildim hiç:))

      Sil
  13. çok çok çok güzel bir anlatım olmuş ben öğrenmeye çalışan acemiyim ama bu bilgi çok faydalı oldu mutlu sağlıklı yıllar dilerim hepinize dikiş periniz hep omuzunuzda olsun :))

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel,ne mutlu bana bende acemiyim öyle usta saymayın sakın beni;) ama ögrendiklerimi elimden geldigince paylasmaya calısıyorum az da olsa faydalı olabilmek mutluluk verici iyi yıllar sizede Nazlı hanm ;) güzel dilekleriniz için de ayrıca tesekkur ederim..

    YanıtlaSil
  15. Çok yeteneklisiniz :) Sizi takibe aldım blogumada beklerim :)
    www.gecewebdesign.com

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar yazınızı ve paylaşımınızı tekrar tekrar okudum ..harikasınız Annemde hiç bir eğitim almadan kendi kendine dikiş öğrenmişti bizde o marifet yok..ellerinize sağlık..
    bilge-orfe.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim sizde en az anneniz kadar marifetlisinzdir :) tesekkurler

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  17. Süper anlatmışsın canım teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  18. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  19. bu çok akıllıca bilmiyordum çünkü çok acemiyim bana da beklerim sevgiler ..http://aysheninhobileri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  20. Ben bol uzun bi ust dikmek istiyorum . Ayrinti olarakta kolda icten gizli lastik istiyorum bunu nasil yapabilirim ?

    YanıtlaSil