18 Aralık 2014 Perşembe

Şal yaka çizgili yelek

 Ne zamandır bu yaka kalıbının peşindeydim arkadaşlar! En sonunda gökte ararken yerde buldum derler ya! Benim zaten severek takip ettiğim moldesedicasmoda bloğunun güzel sahibesi bu kalıbı çoktan yayınlamış ve ben telefonuma kaydetmişim bile.Bahsettiğim siteyi hala takip etmeyen var mı bilmiyorum ama  hanımefendi özellikle kalıp üzerinde oynayarak farklı modeller ortaya çıkarmanın detaylarını anlatıyor..Bu arada yeri gelmişken facebookta da dikiş severler için büyük bir grubumuz var.Gerçekten çok faydalı ve üyeleri de oldukça sevecen yardımsever,hiçbir sorunun cevapsız kalmayacağı bir grup.Benim için orada ki gönderilere yapılan yorumlar bile altın değerinde ! Bilmeyenler için belirtmek istedim ki dikişe meraklı herkes faydalansın!Hala katılmadıysanız çook şeyler kaçırıyorsunuz benden söylemesi:) Neyse yeleğe gelelim/ Biliyorsunuz ki son zamanlarda böyle büyük yakalar büyük cepler oldukça revaçta..Bu yelek bir nevi kalıp denemesi oldu benim için!                                                                              
                                                                                                      Orjinal kalıp bu,telefonumda buna benzer yüzlerce fotoğraf vardır.Facebooktan gelen buna benzer kalıp fikirleri yada bahsettiğim blogda hoşuma giden görüntüleri telefonuma kaydediyorum yeri geldiği zaman açıp faydalanıyorum...                                                                                                                                                         
                                                                                            Az çok dikişle ilgilenenler fotoğraftan kalıp üzerindeki değişikliği anlamıştır! Ben yine her zaman ki kullandığım düz bluz kalıbını kumaşın üzerine koyup iğneledim..Yapılacak olan değişiklik yaka kısmında başlıyor.Arka parçada biraz boyunu uzun tutarak hiç bir değişiklik yapmadan olduğu gibi kumaşa aktardım.                                                                                                                       
                                                                                       Dikkat edilmesi gereken nokta omuz ve yaka kısmında dikişi düz taraftan yapmak gerekiyor.Yani yaka arkaya kıvrılacağı için temiz dikişin üstte kalması gerek.Ben bu kısımda ki dikiş paylarını yana yatırıp üstünden diktim...( inşallah yanlış bilgi vermiyorumdur)                                                                                                                                              
                                          Aşağıda ki resim de ne demek istediğim daha net anlaşılacaktır.Burası yeleğimin omuz kısmı ve kumaşın düz yüzü.Bu dikişin üzerine yaka kıvrılacağı için içerde kalıp görünmeyecek yani...                                                                                                                                      
                                                                   Kumaşım ince bir triko olduğu için dolasıyla fazla esniyor bu da dikiş te kötü görüntüye sebep olabiliyor.Yeleğin etrafını çepeçevre hazır biye ile çevirdim kumaş ta esnek olduğu için biye geçtiğim yerler kıvrım kıvrım oldu haliyle! Dediğim gibi yaka denemesiydi arkadaşlar  evde giymek için fena olmadı sanki ne dersiniz?                                                                                                                                 

                                                       instagram/nrc kacar
             
                           

18 yorum:

  1. Farklı bir çalışma olmuş,ben hep Burda kalıplarından çalışınca böyle pratikçe model uygulanması dikkatimi çekti,iyi günlerde giyinin.Kemerli hali de güzel olmuş .Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık konusmam gerekirse cok icinden cikamayacagm bi model olmadkça kalıp kullanmayi sevmiyorum böyle daha kolayıma gidiyor nedense:) kemerli hali benimde hosuma gitti fakat cizgili kumasta pek guzel durmadi kemer o yuzden tek bir dügme diktm önüne.Tesekkurler güzel yorumunuz icin..

      Sil
  2. Valla süper olmuş ellerine sağlık ben de bakayım şu siteye ve gruba. Güzel günlerde kullan :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak tabi canım ben bircok blogger arkadasi orda görüyorum eksik kalmayalm:D sagolasn

      Sil
  3. kalıp çok hoşuma gitti ama sağ tık engellendi diyor kaydedemedim bilgisayarıma neyse siteden bakıyım artık...evet o triko kumaşlarda esneme problemine bir çözüm olsa gerek ya, aslında facebook taki o grupta sorsan nasıl olurdu...bence bi tane de esnemeyen kumaştan yap bu modeli duruşu çok hoşmuş:) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm evet canım sag tıkı kapatmstm ama ben genelde telefondan girdigim icin o an resmi indiremesemde ekranin resmini cekerek kopyaliyorum büyük kolaylk :) gruba sormakta aklima gelmedi dogrusu haklsn galiba daha tok duran bir kumasla yapmak gerek sevgiler;)

      Sil
  4. Hiç böyle yapmaya cesaret edemiyorum biraz daha pratik yapmam lazım galiba... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de profesyonel anlamda dikis bilgim yok ama çok güzel keserim hic acımam yoktur biraz cesaret hobimanik:) sevgiler

      Sil
  5. Eline saglık. Biyeyi esneterek dikerseniz o kıvrılmalar olmaz, biye toplar. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  6. Tesekkur ederim ama kullandıgm biye esnek degil saten biyeydi :) orantısızlıkta o yüzden kaynaklandi galiba yinede sagolun öneriniz icin,bunu da aklimda bulunduracagm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biyeler esneyebilsin diye verevden yapılır. Sateni de el verdiği ölçüde esnetebilirseniz daha düzgün olur :)

      Sil
    2. Anladm bir dahakine deneyecegm bunu:/

      Sil
  7. çok güzel olmuş, şöyle sabah uyanınca ilk üzerine alınacak türden. bir de elinde kahve oh ne keyif.sıcacık. ellerine sağlık. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel anlatmıssınız kahvesiz olmaz tabi:) tesekkurler güzel yorumunuz icin

      Sil
  8. Model çok güzelmiş çok tesekkürler,facebooktaki dikiş grubu süper ya,kimlere dikiş makinası aldırmadı ki o grup:):):):)

    YanıtlaSil
  9. Aynen öyle birçok kişinin içindeki dikiş aşkını gün yüzüne çıkardı bu grup;)

    YanıtlaSil
  10. http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/ siteme desteğinizi bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi zaten takip ediyorum sevgili nilgün:)

      Sil